Toepassing van huishoudelijk reglement van de gemeenteraad
Huishoudelijk reglement raad
INTERGEMEENTELIJKE SAMENWERKINGSVERBANDEN
Art.46. De gemeenteraadsvoorzitter maakt, samen met de algemeen directeur, een lijst van alle intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en de verkozen vaste vertegenwoordigers van het lokaal zorgbestuur. De gemeenteraadsleden krijgen trimestrieel een bijgewerkte versie van deze lijst. De toelichting van intergemeentelijke samenwerkingsverbanden wordt tijdens een twee-jaarlijkse cyclus geagendeerd op gemeenteraad. Afhankelijk van de agenda bepaalt de gemeenteraadsvoorzitter welke intergemeentelijke samenwerkingsverbanden aan de agenda worden toegevoegd. Betrokken vaste vertegenwoordigers worden minimaal 10 dagen voor de gemeenteraad op de hoogte gebracht. Gemeenteraadsleden worden aangemoedigd om actief vragen te stellen met betrekking tot geagendeerde intergemeentelijke samenwerkingsverbanden tijdens de gemeenteraad.
De Gemeenteraad neemt kennis van het volgende besluit.
De gemeenteraad neemt, in toepassing van artikel 46 van het huishoudelijk reglement, kennis van de trimestriële overzichtslijst van de verschillende intergemeentelijke samenwerkingsverbanden.