De kerkfabriek bezorgde de gemeente de jaarrekening 2022.
De persberichten van de vergadering worden besproken.
Wekelijks worden de lijsten met bestelbons en te betalen facturen van de gemeente Haacht voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Via dit agendapunt wordt dit onderdeel van de procedure geformaliseerd.
De eigenaars van de tweede verblijven die reeds gekend waren of vorig jaar spontaan aangifte van hun tweede verblijf deden, ontvingen een schrijven met een vereenvoudigd aangifteformulier. Zij dienden hierop enkel te reageren wanneer de vooraf ingevulde gegevens niet (meer) correct waren. Op basis van de reeds gekende en de aangepaste gegevens, werd een 1ste belastingkohier opgesteld.
Goedkeuring gunning van de opdracht voor het maaien van graspleinen
Op maandag 13 maart 2023 wordt de betonplaat van de kelder gestort op de werf tussen Klapgat en de Stationsstraat. Voor de veiligheid is het afsluiten van het Klapgat tussen de parking en de Rijmenamsesteenweg aangevraagd van 3u tot 18u.
Goedkeuring vorderingsstaat 1.1
Goedkeuring vorderingsstaat 2.1
In de zomer van 2023 wil men, zoals vorig jaar een Dubbele Triathlon organiseren. De organisatie wil graag samenwerken met de gemeente hiervoor.
Op dit moment worden de gebruikersreglementen van de gemeentelijke lokalen en agb-lokalen herwerkt.
De grootste wijziging, het indexeren van de gebruikerstarieven werd eerder al door het bestuur beslist.
Verdere aanpassingen hieronder al even samengevat
Voor fuiven gold een apart tarief omdat voorheen sabam en billijke vergoeding door het bestuur werden betaald. Gezien we deze nu bij de vereniging/organisator leggen, moeten we hiervoor een nieuw basistarief vastleggen dat dan zoals de andere tarieven jaarlijks geïndexeerd zal worden. In het fuiftarief is wel het poetsen achteraf door een poetsfirma inbegrepen. Zo zijn we zeker dat we opnieuw over een propere zaal kunnen beschikken dan het over te laten aan de vereniging. Het poetsen van de zalen kostte in 2022:
Hierbovenop dient nog een vergoeding te komen voor het eigenlijke gebruik.
Voorstel dus basisbedrag van:
Indien er eventueel een weekendtarief noodzakelijk is : extra tarief ad hoc te beslissen door DC AGB.
Voor andere evenementen dan fuiven is het basis(dag)tarief nu
Hierin is geen poetskost inbegrepen. Maar toch kan een evenement grotere kosten voor het bestuur met zich brengen, zoals elektriciteitsverbruik. Voorstel is om voor gebruikers categorie C bij gebruik van evenementenkast, frigo’s of tapinstallatie een bijkomende kost aan te rekenen van 50 euro. (als dit BTW-technisch wordt goedgekeurd, wat in onderzoek is).
Een overzicht van de basisbedragen en de geïndexeerde variant voor 2024 is als bijlage gevoegd.
Toelating aan CIN's, Provinciesteenweg 40 te 3150 Wespelaar, om jaarlijks, gedurende de periode van 1 maart tot en met 31 oktober, een terras uit te baten door het plaatsen van tafels, stoelen en parasols, op de kruispuntzone aansluitend aan de horeca-zaak.
Aanvraag voor de organisatie van een Pop-Up Zomerbar op privé-terrein, Zuiddijk te 3150 Tildonk, van 1 juli - 3 september 2023.
Herhaling vraag (na de vorige weigering van het college) om een extra lus te maken aan de moutainbikeroute herhalen aan de sportraad. De sportraad vindt het een mooi project en is voorstander van extra sportmogelijkheden voor de inwoners van Haacht. Daarom heeft de sportdienst deze vraag opnieuw bekeken en overlegd met buurgemeenten.
Geen van de buurgemeenten is voorstander van zo'n grote lus. De buurgemeenten zijn wel gewonnen voor een verbindingsstuk tussen bestaande routes.
Het verslag van de sportraad van februari 2023.
Een marktkramer vraagt een uitbreiding van zijn marktplaats met 3 meter voor het plaatsen van mobiele infrastructuur voor consumptie ter plaatse van zijn produkten, zijnde hamburgers en broodjes.
Stand van zaken Hecht Haacht Happening: verslag werkgroep.
Yoshi kan is het niet eens met de voor hen late erkenning en het niet opgenomen zijn in de lijst van subsidies. Hun mail in bijlage.