Samenstelling
Aanwezig
Nico Bogaerts;
Steven Swiggers, Burgemeester;
Karin Jiroflée, Tweede schepen;
Tom Van der Auwera, Derde schepen;
Annelotte Van Meldert, Vijfde schepen;
Dieter Vanbesien;
Luc De Bie;
Frank Vannetelbosch, Vierde schepen;
Bert Francois;
Bernard Lemaitre;
Brigitte Mouligneau;
Marian Ursi;
Pascal Vandenhoudt;
Tim Timmermans;
Veva Daniels;
Annik Olbrechts;
Benny Van Goolen;
Kristel Godyns;
Ine Vanhove;
Anne Labro;
Wilfried Van Noten;
Jolien Beerens;
Annemie Buedts;
Eddy Ghenne;
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen Wouters
Secretaris
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Voorzitter
Nico Bogaerts
1.
2025_GR_00073 - Gemeenteraad - Verslag van de vorige vergadering - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:18
Goedgekeurd
1.
2025_GR_00073 - Gemeenteraad - Verslag van de vorige vergadering - Goedkeuring
2025_GR_00073 - Gemeenteraad - Verslag van de vorige vergadering - Goedkeuring
7.
2025_GR_00059 - IGS - Ecowerf - algemeen comité - aanstelling van een vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
8.
2025_GR_00069 - IGS - Ecowerf - algemene vergaderingen - aanstellen van een vaste vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
9.
2025_GR_00001 - IGS - EcoWerf - Bijzondere algemene vergadering 26 maart 2025 - agenda en mandatering - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
17.
2025_GR_00067 - IGS - IGO - algemeen comité - aanduiding van een vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
18.
2025_GR_00068 - IGS - IGO - algemene vergaderingen - aanduiden van een vaste vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
20.
2025_GR_00012 - IGS - Interleuven - algemene vergaderingen - aanstellen van een vaste vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
21.
2025_GR_00013 - IGS - Interleuven - stuurgroep voor de opvolging van de werking van de Zelfstandige Groepering Interleuven Ondersteunende Activiteiten - aanstellen van een vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Verdaagd
2.
2025_GR_00006 - Brandweer - hulpverleningszone Oost Vlaams-Brabant - gemeentelijke dotatie 2025 - Kennisneming
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:19
Goedgekeurd
2.
2025_GR_00006 - Brandweer - hulpverleningszone Oost Vlaams-Brabant - gemeentelijke dotatie 2025 - Kennisneming
2025_GR_00006 - Brandweer - hulpverleningszone Oost Vlaams-Brabant - gemeentelijke dotatie 2025 - Kennisneming
3.
2025_GR_00005 - Pastorie Tildonk - gebruikersovereenkomst voor vaste gebruiker KLJ Tildonk - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:22
Goedgekeurd
3.
2025_GR_00005 - Pastorie Tildonk - gebruikersovereenkomst voor vaste gebruiker KLJ Tildonk - Goedkeuring
2025_GR_00005 - Pastorie Tildonk - gebruikersovereenkomst voor vaste gebruiker KLJ Tildonk - Goedkeuring
4.
2025_GR_00041 - Zaalreservaties - jaarlijkse actualisering van de gebruikersreglementen voor de gemeentelijke scholen en de pastorie Wakkerzeel - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:23
Goedgekeurd
Samenstelling
Aanwezig
Nico Bogaerts;
Steven Swiggers, Burgemeester;
Karin Jiroflée, Tweede schepen;
Tom Van der Auwera, Derde schepen;
Annelotte Van Meldert, Vijfde schepen;
Dieter Vanbesien;
Luc De Bie;
Frank Vannetelbosch, Vierde schepen;
Bert Francois;
Bernard Lemaitre;
Brigitte Mouligneau;
Marian Ursi;
Pascal Vandenhoudt;
Tim Timmermans;
Veva Daniels;
Annik Olbrechts;
Benny Van Goolen;
Kristel Godyns;
Ine Vanhove;
Anne Labro;
Wilfried Van Noten;
Jolien Beerens;
Annemie Buedts;
Eddy Ghenne;
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen Wouters
Secretaris
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Voorzitter
Nico Bogaerts
4.
2025_GR_00041 - Zaalreservaties - jaarlijkse actualisering van de gebruikersreglementen voor de gemeentelijke scholen en de pastorie Wakkerzeel - Goedkeuring
2025_GR_00041 - Zaalreservaties - jaarlijkse actualisering van de gebruikersreglementen voor de gemeentelijke scholen en de pastorie Wakkerzeel - Goedkeuring
Motivering
Aanleiding en context
Het MAT van 10 juni 2024 besprak het plan van aanpak voor de jaarlijkse wijziging van de gebruikersreglementen.
De lead voor het gebruikersreglement van Vrijetijdscomplex Den Dijk ligt bij team Sport.
De lead voor de gebruikersreglementen van GC Den Breughel, de scholen en de pastorie van Wakkerzeel ligt bij team Onthaal & Secretariaat.
De nieuwe versies van de aangepaste gebruikersreglementen worden door de verantwoordelijke van het leidend team ter goedkeuring geagendeerd op de gemeenteraad en raad van bestuur.
Argumentatie
Team Onthaal & Secretariaat agendeert hierbij de geactualiseerde gebruikersreglementen voor de scholen en de pastorie van Wakkerzeel.
Er werden geen fundamentele wijzigingen doorgevoerd:
- de hoofdstukken werden logischer & uniform geschikt
- de teksten werden hier en daar afgestemd op de praktijk, b.v.
- Gemeentelijke scholen
- p.3: In de eetzaal van GBS Haacht aantal personen aangepast van 110 naar 80 (op basis van aantal beschikbare stoelen)
- p.11: Bij parkeren info toegevoegd over parkeren aan GBS Wespelaar (in afstemming met het Arboretum)
- Pastorie Wakkerzeel
- p.7: Activiteiten die wel/niet toegestaan zijn in de pastorietuin (in afstemming met teams POM & Evenementen)
- p.10: Toevoeging passage over toegang tijdens de openingsuren van de buitenschoolse kinderopvang (in afstemming met Ferm)
- het retributiereglement - goedgekeurd op de gemeenteraad van 23 december 2024 - werd overgenomen
- de huurtarieven voor 2026 - berekend op basis van de index van 31 december 2024 - werden toegevoegd
Team Financiën deed finaal nazicht en gaf haar fiat voor agendering.
Besluit
De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:
Artikel 1
De raad keurt de geactualiseerde gebruikersreglementen voor de gemeentelijke scholen en de pastorie van Wakkerzeel goed.
Artikel 2
De gemeenteraad keurt de geïndexeerde bedragen voor de gemeentelijke scholen en de pastorie van Wakkerzeel, zoals vermeld in de geactualiseerde gebruiksreglementen als bijlage, goed.
5.
2025_GR_00020 - IGS - Dierenbescherming Mechelen vzw - algemene vergadering en raad van bestuur - aanstellen van een vertegenwoordiger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:23
Goedgekeurd
5.
2025_GR_00020 - IGS - Dierenbescherming Mechelen vzw - algemene vergadering en raad van bestuur - aanstellen van een vertegenwoordiger - Goedkeuring
2025_GR_00020 - IGS - Dierenbescherming Mechelen vzw - algemene vergadering en raad van bestuur - aanstellen van een vertegenwoordiger - Goedkeuring
6.
2025_GR_00072 - IGS - Ecowerf - raad van bestuur - aanduiden vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:23
Goedgekeurd
6.
2025_GR_00072 - IGS - Ecowerf - raad van bestuur - aanduiden vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
2025_GR_00072 - IGS - Ecowerf - raad van bestuur - aanduiden vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
10.
2025_GR_00062 - IGS - HaBoBIB - raad van bestuur - voordracht van 3 leden en 1 lid met raadgevende stem - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:24
Goedgekeurd
10.
2025_GR_00062 - IGS - HaBoBIB - raad van bestuur - voordracht van 3 leden en 1 lid met raadgevende stem - Goedkeuring
2025_GR_00062 - IGS - HaBoBIB - raad van bestuur - voordracht van 3 leden en 1 lid met raadgevende stem - Goedkeuring
11.
2025_GR_00071 - IGS - HaBoBIB - algemene vergaderingen - aanduiden van 2 vertegenwoordigers - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:25
Goedgekeurd
11.
2025_GR_00071 - IGS - HaBoBIB - algemene vergaderingen - aanduiden van 2 vertegenwoordigers - Goedkeuring
2025_GR_00071 - IGS - HaBoBIB - algemene vergaderingen - aanduiden van 2 vertegenwoordigers - Goedkeuring
12.
2024_GR_00210 - IGS - HaBoBIB - algemene Vergadering van 6 februari 2025 - agenda en mandatering - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:25
Goedgekeurd
12.
2024_GR_00210 - IGS - HaBoBIB - algemene Vergadering van 6 februari 2025 - agenda en mandatering - Goedkeuring
2024_GR_00210 - IGS - HaBoBIB - algemene Vergadering van 6 februari 2025 - agenda en mandatering - Goedkeuring
13.
2025_GR_00061 - IGS - HaBoBIB - adviescommissie - voordracht van de leden - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:26
Goedgekeurd
13.
2025_GR_00061 - IGS - HaBoBIB - adviescommissie - voordracht van de leden - Goedkeuring
2025_GR_00061 - IGS - HaBoBIB - adviescommissie - voordracht van de leden - Goedkeuring
14.
2025_GR_00057 - IGS - Hofheide - raad van bestuur - aanduiding vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:26
Goedgekeurd
14.
2025_GR_00057 - IGS - Hofheide - raad van bestuur - aanduiding vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
2025_GR_00057 - IGS - Hofheide - raad van bestuur - aanduiding vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
15.
2025_GR_00058 - IGS - Hofheide - algemene vergaderingen - aanduiden van een vaste vertegenwoordiger en een plaatsvervanger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:26
Verdaagd
16.
2025_GR_00065 - IGS - IGO - raad van bestuur - aanduiding vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:27
Goedgekeurd
16.
2025_GR_00065 - IGS - IGO - raad van bestuur - aanduiding vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
2025_GR_00065 - IGS - IGO - raad van bestuur - aanduiding vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
19.
2025_GR_00015 - IGS - Interleuven - raad van bestuur - voordracht vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:27
Goedgekeurd
19.
2025_GR_00015 - IGS - Interleuven - raad van bestuur - voordracht vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
2025_GR_00015 - IGS - Interleuven - raad van bestuur - voordracht vanuit de cluster Haacht-Boortmeerbeek van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
22.
2025_GR_00014 - IGS - Interleuven - beheerscomité GD-PBW - aanstellen van een vertegenwoordiger - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:28
Goedgekeurd
22.
2025_GR_00014 - IGS - Interleuven - beheerscomité GD-PBW - aanstellen van een vertegenwoordiger - Goedkeuring
2025_GR_00014 - IGS - Interleuven - beheerscomité GD-PBW - aanstellen van een vertegenwoordiger - Goedkeuring
23.
2025_GR_00016 - IGS - Vervoerregio Leuven - aanduiding van de gemeentelijke vertegenwoordiging - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:28
Goedgekeurd
23.
2025_GR_00016 - IGS - Vervoerregio Leuven - aanduiding van de gemeentelijke vertegenwoordiging - Goedkeuring
2025_GR_00016 - IGS - Vervoerregio Leuven - aanduiding van de gemeentelijke vertegenwoordiging - Goedkeuring
24.
2025_GR_00060 - IGS - Woontrots - raad van bestuur - voordracht van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:29
Goedgekeurd
24.
2025_GR_00060 - IGS - Woontrots - raad van bestuur - voordracht van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
2025_GR_00060 - IGS - Woontrots - raad van bestuur - voordracht van een kandidaat-bestuurder - Goedkeuring
25.
2025_GR_00063 - Organisatiebeheersing - Klachtenrapport 2024 - Kennisneming
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:33
Goedgekeurd
25.
2025_GR_00063 - Organisatiebeheersing - Klachtenrapport 2024 - Kennisneming
2025_GR_00063 - Organisatiebeheersing - Klachtenrapport 2024 - Kennisneming
26.
2025_GR_00007 - Personeel - Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 19 december 2024 - Tijdelijke externe ondersteuning van team Personeel door Public Staffing - Verlenging voor de maanden maart en april 2025 - Kennisneming
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:39
Goedgekeurd
26.
2025_GR_00007 - Personeel - Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 19 december 2024 - Tijdelijke externe ondersteuning van team Personeel door Public Staffing - Verlenging voor de maanden maart en april 2025 - Kennisneming
2025_GR_00007 - Personeel - Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 19 december 2024 - Tijdelijke externe ondersteuning van team Personeel door Public Staffing - Verlenging voor de maanden maart en april 2025 - Kennisneming
27.
2025_GR_00042 - Personeel - Dagelijks personeelsbeheer - Delegatie - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:44
Goedgekeurd
27.
2025_GR_00042 - Personeel - Dagelijks personeelsbeheer - Delegatie - Goedkeuring
2025_GR_00042 - Personeel - Dagelijks personeelsbeheer - Delegatie - Goedkeuring
28.
2025_GR_00017 - Organisatiebeheersing - Nominatieve subsidies : lijst voor het jaar 2025 - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:55
Goedgekeurd
28.
2025_GR_00017 - Organisatiebeheersing - Nominatieve subsidies : lijst voor het jaar 2025 - Goedkeuring
2025_GR_00017 - Organisatiebeheersing - Nominatieve subsidies : lijst voor het jaar 2025 - Goedkeuring
29.
2025_GR_00043 - Organisatiebeheersing - Vaststelling van de bepalingen inzake het visum van de financieel directeur - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:56
Goedgekeurd
29.
2025_GR_00043 - Organisatiebeheersing - Vaststelling van de bepalingen inzake het visum van de financieel directeur - Goedkeuring
2025_GR_00043 - Organisatiebeheersing - Vaststelling van de bepalingen inzake het visum van de financieel directeur - Goedkeuring
30.
2025_GR_00044 - Organisatiebeheersing - Definiëring van het begrip "dagelijks bestuur" - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:56
Goedgekeurd
30.
2025_GR_00044 - Organisatiebeheersing - Definiëring van het begrip "dagelijks bestuur" - Goedkeuring
2025_GR_00044 - Organisatiebeheersing - Definiëring van het begrip "dagelijks bestuur" - Goedkeuring
31.
2025_GR_00045 - Organisatiebeheersing - Aankoopprocedure - Interne richtlijnen - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:56
Goedgekeurd
31.
2025_GR_00045 - Organisatiebeheersing - Aankoopprocedure - Interne richtlijnen - Goedkeuring
2025_GR_00045 - Organisatiebeheersing - Aankoopprocedure - Interne richtlijnen - Goedkeuring
32.
2025_GR_00046 - Organisatiebeheersing - Reglement voor de modaliteiten van het gebruik van provisies voor geringe exploitatie-uitgaven van het dagelijkse bestuur - actualisering - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:56
Goedgekeurd
Samenstelling
Aanwezig
Nico Bogaerts;
Steven Swiggers, Burgemeester;
Karin Jiroflée, Tweede schepen;
Tom Van der Auwera, Derde schepen;
Annelotte Van Meldert, Vijfde schepen;
Dieter Vanbesien;
Luc De Bie;
Frank Vannetelbosch, Vierde schepen;
Bert Francois;
Bernard Lemaitre;
Brigitte Mouligneau;
Marian Ursi;
Pascal Vandenhoudt;
Tim Timmermans;
Veva Daniels;
Annik Olbrechts;
Benny Van Goolen;
Kristel Godyns;
Ine Vanhove;
Anne Labro;
Wilfried Van Noten;
Jolien Beerens;
Annemie Buedts;
Eddy Ghenne;
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen Wouters
Secretaris
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Voorzitter
Nico Bogaerts
32.
2025_GR_00046 - Organisatiebeheersing - Reglement voor de modaliteiten van het gebruik van provisies voor geringe exploitatie-uitgaven van het dagelijkse bestuur - actualisering - Goedkeuring
2025_GR_00046 - Organisatiebeheersing - Reglement voor de modaliteiten van het gebruik van provisies voor geringe exploitatie-uitgaven van het dagelijkse bestuur - actualisering - Goedkeuring
Motivering
Aanleiding en context
Als het organisatiebeheersingssysteem daarvoor een regeling bevat, kunnen provisies ter beschikking gesteld worden van personeelsleden voor het betalen van geringe exploitatie-uitgaven die voor de goede werking van de dienst onmiddellijk moeten worden gedaan. Op betalingen vanuit deze provisies is de regel dat betalingen moeten worden ondertekend door algemeen directeur en financieel directeur, niet van toepassing.
Argumentatie
Actualisering van de beslissing van de gemeenteraad van 27 april 2020 betreffende het vaststellen van de voorwaarden voor terbeschikkingstelling van een provisie aan provisiebeheerders.
Gunstig advies MAT in zitting van 6 januari 2025
Juridische grond
Art. 272 Decreet Lokaal Bestuur
Besluit
De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:
Artikel 1
De gemeenteraad keurt het reglement in bijlage, waarin de modaliteiten van het gebruik van provisies voor geringe exploitatie-uitgaven van het dagelijkse bestuur nader worden bepaald, goed.
33.
2025_GR_00064 - Retributies - Dienstjaar 2025 - Retributiereglement voor deelname aan sport - en jeugdactiviteiten - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:56
Goedgekeurd
Samenstelling
Aanwezig
Nico Bogaerts;
Steven Swiggers, Burgemeester;
Karin Jiroflée, Tweede schepen;
Tom Van der Auwera, Derde schepen;
Annelotte Van Meldert, Vijfde schepen;
Dieter Vanbesien;
Luc De Bie;
Frank Vannetelbosch, Vierde schepen;
Bert Francois;
Bernard Lemaitre;
Brigitte Mouligneau;
Marian Ursi;
Pascal Vandenhoudt;
Tim Timmermans;
Veva Daniels;
Annik Olbrechts;
Benny Van Goolen;
Kristel Godyns;
Ine Vanhove;
Anne Labro;
Wilfried Van Noten;
Jolien Beerens;
Annemie Buedts;
Eddy Ghenne;
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Verontschuldigd
Marleen Wouters
Secretaris
Luc Van Rillaer, Algemeen directeur
Voorzitter
Nico Bogaerts
33.
2025_GR_00064 - Retributies - Dienstjaar 2025 - Retributiereglement voor deelname aan sport - en jeugdactiviteiten - Goedkeuring
2025_GR_00064 - Retributies - Dienstjaar 2025 - Retributiereglement voor deelname aan sport - en jeugdactiviteiten - Goedkeuring
Motivering
Aanleiding en context
De Gemeente Haacht organiseert jaarlijks heel wat sport - en jeugdactiviteiten. Aangezien de gemeente hiervoor deelnamegelden doorrekent aan de deelnemers, dient hiervoor een retributiereglement opgesteld te worden.
Argumentatie
- Gelet op de financiële toestand van de gemeente;
- Gelet op het streven naar een kwaliteitsvol en laagdrempelig vakantieaanbod voor kinderen en jongeren via Grabbelpas, speelplein en de organisatie van sportkampen;
- Gelet op het hanteren van een
doelgroepenbeleid voor vrijetijds- en vormingsinitiatieven waarbij kinderen en jeugd ook buiten
de schoolvakanties kunnen genieten van een ruim aanbod en waarbij ook medioren, senioren en mensen met een beperking kunnen genieten van een ruim aanbod;
- Gelet op de delegatiemogelijkheden van de gemeenteraad waarbij zij de inningswijze en de vaststelling van de tarieven kan delegeren aan het college van burgemeester en schepenen.
Besluit
De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:
Artikel 1
Er wordt tot en met 31 december 2025 een retributie geheven voor deelname aan sport- en jeugdactiviteiten.
Artikel 2
De retributie is verschuldigd door de deelnemer of door degene die de minderjarige deelnemer heeft ingeschreven voor de activiteit en door al wie overeenkomstig het Burgerlijk Wetboek (rechtstreeks of onrechtstreeks) gehouden is tot betaling van de kosten in het kader van de plicht tot levensonderhoud, opvoeding en opleiding van het kind. Ouders zijn ongeacht hun burgerlijke staat hoofdelijk gehouden tot het betalen van de retributie: het gemeentebestuur van Haacht kan elke ouder afzonderlijk aanspreken voor het geheel van de verschuldigde retributie.
Artikel 3
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd tot het vaststellen van de lijst met activiteiten en de tarieven.
Er wordt een vermindering toegekend aan:
- inwoners van Haacht
- personeel
- personen met een European Disability Card
- personen die sociaal tarief genieten:
* Gezinnen met een beperkt inkomen:
- Het gezin heeft recht op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds. Hun ziekenfondsklever heeft een code 101, 111, 121, 131, 141, 151, 421, 431, 441 of 451.
- Het gezin blijkt na een sociaal onderzoek door het OCMW over onvoldoende middelen te beschikken om de activiteit te kunnen betalen.
* Het kind of de jongere voor wie de aanvraag gebeurt, is jonger dan 26 jaar.
* Het kind of de jongere voor wie de aanvraag gebeurt, is inwoner van Haacht.
Artikel 4
Bij de online inschrijving voor een sport- of jeugdactiviteit, dient de retributie meteen betaald te worden: de inschrijver heeft drie dagen de tijd om de betaling online te regelen. Bij inschrijving via het onthaal van GC Den Breughel kan cash of bij voorkeur via bancontact of QR-code betaald worden.
Artikel 5
De inschrijving voor specifieke activiteiten, dagen of dagdelen is bindend. Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd om de voorwaarden van en tarieven bij annulering vast te stellen.
Artikel 6
Er is een bijkomende retributie verschuldigd wanneer de deelnemer te laat wordt opgehaald van de activiteit (na einduur activiteit of na-opvang). Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd om de voorwaarden en het tarief van deze bijkomende retributie vast te stellen.
Artikel 7
Dit reglement wordt online bekendgemaakt op de gemeentelijke webtoepassing.
34.
2025_GR_00018 - Patrimonium - Grondafstand voor een perceel gelegen Lipsestraat - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:57
Goedgekeurd
34.
2025_GR_00018 - Patrimonium - Grondafstand voor een perceel gelegen Lipsestraat - Goedkeuring
2025_GR_00018 - Patrimonium - Grondafstand voor een perceel gelegen Lipsestraat - Goedkeuring
35.
2025_GR_00008 - Openbare werken - toetreding tot de raamovereenkomst van Aquafin voor het reinigen van rioolkolken - perceel 1 - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:57
Goedgekeurd
35.
2025_GR_00008 - Openbare werken - toetreding tot de raamovereenkomst van Aquafin voor het reinigen van rioolkolken - perceel 1 - Goedkeuring
2025_GR_00008 - Openbare werken - toetreding tot de raamovereenkomst van Aquafin voor het reinigen van rioolkolken - perceel 1 - Goedkeuring
36.
2025_GR_00056 - Openbare werken - 2025.09/POM - onkruidbeheer - dienstjaar 2025 - voorwaarden en wijze van gunnen - Goedkeuring
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 20:57
Goedgekeurd
36.
2025_GR_00056 - Openbare werken - 2025.09/POM - onkruidbeheer - dienstjaar 2025 - voorwaarden en wijze van gunnen - Goedkeuring
2025_GR_00056 - Openbare werken - 2025.09/POM - onkruidbeheer - dienstjaar 2025 - voorwaarden en wijze van gunnen - Goedkeuring
37.
2025_GR_00049 - Variapunten van de gemeenteraad van 27 januari 2025 - Bespreking
Datum beslissing: ma 27/01/2025 - 21:27
Goedgekeurd
37.
2025_GR_00049 - Variapunten van de gemeenteraad van 27 januari 2025 - Bespreking
2025_GR_00049 - Variapunten van de gemeenteraad van 27 januari 2025 - Bespreking