Terug Raad voor Maatschappelijk Welzijn

ma 31/03/2025 - 20:00 Raadzaal

Openbare vergadering

Bestuur & organisatie

Secretariaat en onthaal

Personeel- en organisatieontwikkeling

Informatie- en communicatiebeheer

Mens

Sociale dienst

  • Het vast bureau van 12 september 2023 besliste om in te tekenen op de projectoproep 'organisatienetwerken participatie en netwerktraject'. Gezien het ontbreken van financiële middelen, werd er in juni 2024 een nieuwe projectoproep gelanceerd waar wel financiële middelen aan verbonden waren. Het project voorzag een cofinanciering van 25% door de lokale besturen. Deze kon eveneens ingezet worden in personeelsuren, waar het Vast Bureau van 27 juni 2024 voor opteerde.

    Ondertussen werden er heel wat stappen gezet en zal het actieplan zeer binnenkort uitgevoerd worden. Op korte termijn moeten er knopen doorgehakt worden, acties op poten gezet worden, keuzes gemaakt worden. Om dit snel, efficiënt en op een gedragen manier te kunnen doen en duurzaam te kunnen samenwerken heeft IGO een beslissingskader nodig en moeten er afspraken gemaakt worden om dit netwerk tot een blijvend succes te maken. 

    Op een bijeenkomst in november 2024 werd door de deelnemende besturen aangegeven dat ze een zo eenvoudig mogelijke manier van beslissen willen. Zodat het werkbaar is en met een maximale bevoegdheid binnen de werkgroepen. Daarom dient dit nu geformaliseerd te worden. Zo is alles duidelijk voor iedereen en is het netwerk klaar voor een vliegende start.

    Er dienen 3 zaken in orde gebracht worden:
    * Een Partnerschapsovereenkomst ter formalisering van onze deelname aan het partnerschap en afvaardiging van iemand in de stuurgroep.
    * Een huishoudelijk reglement: verduidelijking van de afspraken binnen het netwerk zoals de rollen en taken, besluitvorming, financiële bepalingen en rapportering. De ondertekening van
    de Partnerschapsovereenkomst impliceert goedkeuring van het huishoudelijk reglement (zie bijlage).
    * Een Samenwerkingsovereenkomst: Ter kennisname: voor partners die een actie zullen uitvoeren en hiervoor middelen zullen ontvangen (voor ons bestuur niet van toepassing).

Ruimte

Patrimonium, openbare werken en mobiliteit

  • De verkoop- en aankoopbeloftes van de percelen gelegen in de verkaveling van de Terwilgenstraat werden door de Raad voor Maatschappelijk Welzijn goedgekeurd d.d. 23 december 2024.

    De aktes worden getekend door de voorzitter van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn en medeondertekend door de algemeen directeur.

    De voorzitter van de gemeenteraad kan zijn bevoegdheid tot ondertekening opdragen aan een of meer leden van de gemeenteraad. Hij kan deze bevoegdheid ook  opdragen aan een medewerker van het notariskantoor via een volmacht. De overdracht van die bevoegdheid gebeurt via een authentieke volmacht en beperkt zich tot de akte die in de volmacht wordt vermeld.

    Het gemeenteraadslid of de medewerker van het notariskantoor aan wie de opdracht is gegeven, vermeldt die opdracht bij zijn handtekening.

    Bij de ondertekening van een deel van de individuele verkoopaktes van enkele loten van deze verkaveling kan de huidige voorzitter niet aanwezig zijn en voor enkele aktes is hij geen voorzitter meer. 

    Het is aangewezen om een plaatsvervanger aan te duiden.

Bijkomende punten

Varia


Publicaties

Besluitenlijst